Jak pracuji s vizuální inspirací v rámci svých ilustrací

Jak pracuji s vizuální inspirací v rámci svých ilustrací

Právě jsem dokončila práci pro jednu knížku – a vrátila jsem se k práci na druhé knížce (btw mám já to ale báječný život!).

Protože ale mezitím se do procesu připojilo grafické studio – jinak mám velkou radost a je pro mě velká čest, že se spoluprací souhlasilo studio Designiq, kteří pro mě představují úplnou špičku v oboru. – rozhodla jsem se dát si pro ně, ale i pro sebe vizuální materiály, které pro mě představují inspiraci pro práci na této knize.

Protože se dlouhodobě věnuju akvarelu, je pro mě důležité sledovat, co takhle po světě kdo akvarelem dělá, a jak ho používá pro ilustrování knih. U nás je pro mě opět úplnou špičkou tvorba Jiřího Gruse, kterého tímto zdravím a musím se přiznat, že jsem ho před několika dny obtěžovala bezohledným dotazem na to, jak dělá akvarelové podmalby – protože jsem to hrozně potřebovala vědět, a měla jsem pocit, že mi už vybouchne hlava, pokud se to rychle nedozvím. Jirka byl zrovna v bazénu a obouval si ponožku, prostě „Život je komiks,“ jak mi správně řekl.

Abych ale nikoho nevědomě nevykrádala, a se svými inspiracemi pracovala vědomě, nejdřív jsem začala tím, že jsem si napsala, jakou knížku chceme společně stvořit:

Je to důležité nejen pro mě, ale i pro komunikaci s dalšími členy a členkami týmu – například autorkou textu, Evou Papouškovou a grafiky, koneckonců i s nakladatelstvím.

No a pak jsem se podívala na to, jací autoři akvarelů a zároveň knížek pro děti mě v současné době nejvíc inspirují.

Jsou to zejména francouzský kreslíř Quentin Gréban, který má neuvěřitelně krásnou barevnost, německý kreslíř Torbenn Kuhlmann, který neuvěřitelně zachází se světlem a s vynechávání bílé a a německá ilustrátorka Sonja Danowski, která tvoří naprosto nádherné a spletité světy a hezky maluje děti.

Ilustrace Quentina Grebana:

Ilustrace Torbena Kuhlmanna:

Ilustrac Sonji Danowski:

Protože je ale pro mě důležité s těmito vizuálními vlivy zacházet vědomě, napsala jsem si takovou rozvahu v čem mě který z těch ilustrátorů inspiruje, a jaký aspekt jeho práce bych ráda včlenila do svých ilustrací. (A zároveň je podle mě i rozumné inspirovat se zároveň z mnoha zdrojů, ale nikoli u jednotlivého autora, a vždy pouze v jednom aspektu jeho díla, nikoli ve všem.)

Ze školy si pamatuji, že rozdíl mezi amatérem a profíkem je v tom, že my profíci :D víme nejen, že se nám něco líbí, ale i PROČ se nám to líbí – a právě tohle je pokus o to udělat si v tom pořádek.

No, a tady je vidět, jak taková inspirace dopadá v konečné praxi:

Pracovat pro mě takhle vědomě s prací jiných ilustrátorů je pro mě největší odměna, protože mám pocit (a myslím, že nikoli neoprávněný), že se tímto způsobem můžu učit od těch aktuálně nejlepších – anebo alespoň nejlepších lidí pro mě na celém světě. Podobně to mám v malbě, streetartu, inspirování lidí, trávím hodiny a dny studiem lidí, které obdivuju, a jejichž dílo je živou vodou pro věci, co dělám.

A ráda bych jim všem v tomto místě poděkovala. Děkuji Quentine Grebáne, Torbene Kuhlmanne, děkuji Sonjo Danowski a Jirko Grusi. Díky vám všem, kteří se se mnou o mojí tvorbě bavíte, přemýšlíte a díváte se na ni. Je to enormní radost!

Toy_Box

Share on facebook
Sdílet na Facebooku